پس از انتخاب نام برند، انتخاب شعار و انتخاب نماد تصویری مناسب، اجزای لوگوی خود را در اختیاردارید. حالا باید آن‌ها را به شکل یک شی واحد در کنار هم قرار دهید. لوگوی شما باید یک گرافیک جامع با همه‌ی سه عنصری که در کنار هم کار می‌کنند، باشد.

به گزارش کسب و کار دماوند، مهم‌ترین گام در این مرحله، ساده است: یک طراح گرافیک حرفه‌ای استخدام کنید. لوگوی خود را خودتان طراحی نکنید. طراحان گرافیک مجموعه‌ای از مهارت‌ها و آموخته‌ها را بسیار بیشتر از این‌که بتوانیم اینجا فهرست کنم، روی میز می‌گذارند که شامل ترفندهای بی‌شماری است و در پروسه ساخت دوباره لوگوی شما و زمانی که در مرحله چاپ به‌خوبی دیده شود، استفاده می‌شوند. یک طراح گرافیک استخدام کنید و مطمئن باشید شرمنده نخواهید شد. در اینجا برخی نکات ساخت برند گفته می‌شود:

۵ رنگ اصلی وجود دارند که می‌توانید در لوگوی خود استفاده کنید: قرمز، نارنجی، زرد، سبز، آبی و رنگ‌هایی از ترکیب آن‌ها مانند نیلی، طلایی، صورتی. از طرفی سه رنگ خنثی این‌ها هستند: سفید، سیاه، خاکستری. شاید بخواهید لوگوی خود را با ترکیبی از رنگ‌های اصلی و خنثی به پایان برسانید. پیشنهاد می‌کنم رنگ‌ها را محدود کنید تا بیشتر از دورنگ نشود. رنگ‌های زیاد باعث می‌شود لوگوی شما شبیه لاله دانمارکی شود. رنگ‌های قرمز در انتهای طیف رنگ‌های مرئی هستند و روی قسمت جلوی شبکیه چشم بیننده متمرکزند و این‌گونه به نظر می‌رسد دارند از بیننده دور می‌شوند. به همین دلیل است که قرمز، رنگ انرژی و هیجان و توجه است، درحالی‌که آبی نمایانگر صلح و آسایش و آرامش. در بازاریابی قرمز به معنی تغییرپذیری زیاد و آبی به معنی ثبات است. رنگ‌ها حالات روانی به وجود می‌آورند و احساسات ویژه‌ای را منتقل می‌کنند.

  • سفید = خلوص
  • مشکی = تشریفاتی
  • زرد = هشدار
  • آبی = رهبری
  • بنفش = سلطنتی
  • سبز = طبیعت
  • قرمز = توجه

هنگام انتخاب رنگ برای لوگو به حالت روانی‌ای که می‌خواهید به وجود آورید دقت کنید. این رنگ اصلی شماست که برای نام و شاید نماد تصویری شما به کار می‌رود. پیشنهاد می‌کنیم از مشکی به‌عنوان رنگ دیگر خود استفاده کنید. این رنگ به چشم می‌آید و از دیگر رنگ‌های خنثی ارزان‌تر است.

دو نوع فونت وجود دارد: سریف، نوع قدیمی که شاید در روزنامه هرروز خود می‌بینید؛ و سان سریف، نوع خطی بدون پیچ‌وتاب تجملی و نقش‌های اسلیمی. باید انواع شکل‌های ظاهری را برای نام و شعار خود انتخاب کنید. برای این منظور، مهم‌ترین عامل خوانایی است. کار را ساده بگیرید. به قلم‌های ثابت‌شده پایه از قبیل تایمز، گودی، آریال، اوپتیما، گاراموند بچسبید.

سریع تلاش می‌کند تا بیشتر قدیمی به نظر بیاید، بنابراین اغلب اوقات برای تجارت سنتی مانند خدمات مالی استفاده می‌شود. نوع سان سریع مدرن‌تر و خلاقانه به نظر می‌رسد، بنابراین معمولاً توسط طراحان گرافیک، معماران و شبیه آن‌ها استفاده می‌شود.

دست‌کم سعی کنید نوعی را انتخاب نمایید که دوست دارید، اما توجه کنید که در اندازه کوچک خوانا باشد. متون آراسته معمولاً ایده بدی هستند. بیشتر شرکت‌ها از یک نوع برای نام خود و از دیگری برای شعارشان استفاده می‌کنند. تا زمانی شکل که ظاهری حروف شما خوانا و شفاف است، مشکلی نیست. بااین‌وجود، از استفاده از حروف بزرگ به‌ویژه در نام خود بپرهیزید که مثل تیر خلاص است.

لوگوی شما چقدر باید بزرگ باشد؟ به‌اندازه فضایی بستگی دارد که می‌خواهید لوگو در آن قرار دهید. زمانی که اندازه آن را برای کارت شرکت خودتنظیم می‌کنید، خواهید دید چرا توصیه می‌کنم نماد تصویری خود را ساده نگه‌دارید. فضای زیادی وجود ندارد بنابراین طراحی‌های پیچیده‌تر می‌شوند؛ اما نخستین راهنمایی این است که لوگوی خود را آن‌قدر کوچک نکنید که مخاطبان نتوانند آن را به‌راحتی ببینند. به‌عبارت‌دیگر اگر برای جمعیتی از افراد بالای ۶۵ سال بازاریابی می‌کنید و مخاطبان شما برای طرفی، لوگوی شما باید به‌قدری باکیفیت باشد که اگر برای تبلیغات محیطی یا چاپ روی بنر بزرگ شد شفاف باقی بماند.

زمانی که لوگو آماده شد، نخستین ابزار فرآیند ساخت برند فردی خود را در اختیاردارید. گام بعدی این است که سیستم هویت برند خود را به وجود آورید: کارت شرکت، سربرگ، پاکت نامه، برچسب‌های پستی، کارت‌های یادداشت و هر چیز دیگری که می‌خواهید به آن اضافه کنید. ولی توجه داشته باشید که این‌ها محصولات پایه‌ای هستند.

ساخت سیستم هویت برند آسان است: به طراح گرافیک خود بگویید این کار را انجام دهد. این چیزی بیش از این است که لوگوی خود را بالای هر برگه‌ای بچسبانید و نام آن را ست اداری بگذارید. این کار شامل انتخاب کاغذ، تصویر یا رنگ پس‌زمینه، کارهای نهایی، چینش عناصر در صفحات، تفاوت‌های رنگ‌های چاپی و غیره می‌شود. لوگوی خود را به طراح گرافیک بدهید، درباره برند خود با او صحبت کنید، بگذارید آزادانه کارش را انجام دهد. در پایان باید مجموعه‌ای از محصولات هماهنگ را در اختیار داشته باشید که صاف و براق به نظر می‌آیند و با ویژگی‌های یکسانی از برند فردی شما ارتباط برقرار می‌کنند. در ادامه، در مسیر حرکت خودتان هستید.

انتهای مطلب/