وبلاگ برندینگ

جدیدترین مطالب آموزشی در حوزه برند، برندینگ، ساخت و توسعه برند

افزایش وفاداری به برند با استفاده از CXM

مدیریت تجربه مشتری یا CXM امروزه به نقطه اصلی تمرکز مارکتینگ تبدیل شده است و هدف اصلی آن افزایش وفاداری به برند است. راگی توماس بنیان‌گذار و مدیرعامل اسپرینکلر در مورد آینده تجربه مشتری می‌گوید: یکی از تحولات دنیای کسب‌وکار کنونی عبور از کنترل توسط برند به کنترل توسط...

نقش لوگو در برندینگ

پس از انتخاب نام برند، انتخاب شعار و انتخاب نماد تصویری مناسب، اجزای لوگوی خود را در اختیاردارید. حالا باید آن‌ها را به شکل یک شی واحد در کنار هم قرار دهید. لوگوی شما باید یک گرافیک جامع با همه‌ی سه عنصری که در کنار هم کار می‌کنند، باشد. به گزارش کسب و کار دماوند،...

جایگاه‌یابی محصولات در کسب‌وکار مد

جایگاه‌یابی صحیح محصولات در هر صنعتی احتمالاً یکی از دشوارترین وظایف بازاریابی است. مصرف‌کننده مد بی‌ثبات و دمدمی می‌باشد و اگر محصول یا خدمت ارائه‌شده مناسب نباشد، اشتباه شرکت را نمی‌بخشد. در سایر صنایع که تغییرات محدودی از یک سال‌به‌سال دیگر رخ می‌دهد جایگاه‌یابی و...

آینده صنعت خرده‌فروشی برندهای لوکس

برندهای لوکس در نقطه عطف قرار دارند. در طول ۱۵ سال گذشته مدل‌های تجاری آن‌ها بر اساس ترکیبی از عمده‌فروشی و خرده‌فروشی همراه با فروشگاه‌های تحت مالکیت شرکت بوده است که هم‌زمان با افزایش قدرت برند بر تعداد آن‌ها نیز افزوده‌شده است؛ اما در میان برندهای ضعیف و قوی...

افزایش وفاداری مشتریان در برندهای لوکس

چالشی که برندهای لوکس به‌طور روزافزون با آن مواجه هستند رشد و افزایش وفاداری مشتریان است، این امر تنها در سطح فروشگاه و با توسعه خدمات امکان‌پذیر است. مشتریان قرن بیست و یکم تمایل دارند تا به‌صورت فردی مدنظر قرار بگیرند و نه به‌عنوان دارندگان ناشناس کارت‌های اعتباری...

نقش هویت برند در بازاریابی خدمات

بسیاری از شرکت‌ها به اهمیت ایجاد ظاهری همسان و متمایز برای تمام ارکان عینی که به تصویر ذهنی شرکت کمک کند، پی برده‌اند. معمولاً خط‌مشی طرح‌های شرکتی به‌وسیله مؤسسات مشاوره بیرونی تهیه می‌شود و مواردی از قبیل نوشت‌افزار و نوشته‌های پیشبردی، علائم خرده‌فروشی، لباس‌های...

مقدمات وفاداری مشتریان در بلندمدت

وفاداری مشتریان (Customer Loyalty) در بلندمدت، تحت تأثیر مناسبات و ارتباطاتی است که از همان لحظات نخست آغاز می‌شوند. حقایق جدیدی در دنیای کسب‌وکار مطرح شده است؛ شرکت‌هایی که از پذیرش سازمانی چشم‌پوشی کنند مشتری‌های خودشان را از دست خواهند داد. برای مثال صنعت کابل را...

تاریخچه برند

ریشه برند از واژه قدیمی برندر به معنای سوزاندن است و نیز به قطعه فلزی اطلاق می‌شد که به پوست حیوانات اهلی مانند گاو متصل می‌شد و هر شخص دارای علامت خاص خود بود تا حیوانات خود را از حیوانات سایرین جدا سازد. نخستین نشانه‌های برندینگ در اروپا مربوط به صنایع‌دستی است که...

تعریف برند چیست؟

انجمن مارکتینگ امریکا این‌گونه تعریف برند را بیان می‌کند: "یک نام، واژه، نماد، یا طرح ترکیبی از آن‌ها می‌باشد. هدف آن شناساندن محصولات و یا خدمات یک فروشنده یا گروهی از فروشندگان و همچنین تمایز آن‌ها از سایر رقبا است. تعریف برند در قانون ایران ماده ۱ قانون ثبت‌نام...

اولین‌ها در بازار متمایز می‌شوند

به گزارش هورموند، این راهکار می‌تواند توسط هر شرکتی که برای نخستین بار توانسته موضعی را برای محصولش در بازار به دست آورد، مورداستفاده قرار گیرد. شعار “لی وایز”، “شلوار جین اصیل” نمونه خوبی از این نوع تعیین موقعیت است. لی وایز با شعار خود روشن می‌سازد که محصولش اصیل...